niedziela, 9 marca 2014

Wegański koktajl owsiany

Na bazie mleka owsianego(link tutaj) postanowiłam zrobić sobie dzisiejszy podwieczorek ;) Według mnie do mleka owsianego bardzo pasują truskawki ( których zapas na szczęście mam w zamrażarce ;) ) oraz migdały. Jeśli nie smakuje Wam samo mleko owsiane, w tym połączeniu na pewno zacznie ;)
Składniki  na 2 porcje
  • 1/2 banana
  • 5 dużych truskawek
  • 1-2 łyżki płatków migdałowych
  • 2 szklanki mleka owsianego
  • łyżka otrębów ( u mnie gryczane akurat)
Przygotowanie
Blendujemy całość i już ;)
Smaczego ;)
Coś dla ciekawskich czyli notka o płatkach owsianych :
  • stanowią dobre źródło błonnika pokarmowego, dającego uczucie sytości
  • mają w składzie dużo białka i węglowodanów złożonych
  • zawierają przeciwutleniacze, które wraz z cynkiem i krzemem wpływają korzystnie na stan skóry i paznokci
  • spośród zbóż może i zawierają najwięcej tłuszczu, jednakże są to w większości niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT)
  • dane literaturowe donoszą, że owies może być pomocny w walce z nałogiem nikotynowym


2 komentarze:

  1. Ja niestety nie mam truskawek w zamrażarce... :( Muszę poczekać do lata ze zrobieniem takiego koktajlu.

    OdpowiedzUsuń
  2. smuteczek ;( ja jeszcze czereśnie nawet znalazłam ^^ pełnia szczęścia :D Zapraszam do mnie na truskawki, tylko 300km :P

    OdpowiedzUsuń