sobota, 22 lutego 2014

Najlepszy sos w stylu tajskim EVER!! + makaron sojowy

Największe dzieła powstały przez przypadek? Jest chyba w tym dużo prawdy, przynajmniej w
moim przypadku ;) Nigdy nie robiłam podobnych sosów, wymyśliłam go na szybko i wyszedł świetny! Wyrazisty, ale nie palący, z posmakiem limonki, trochę słodkawy i te chrupiące orzechy ;) Mój ulubiony od teraz chyba na zawsze ;P 

PS. nie jest jakoś szczególnie dietetyczny, no ale nie popadajmy w paranoję ;)
Składniki na 1 porcję
2 łyżeczki oliwy z oliwek
2 łyżki mleczka kokosowego
1/3 łyżeczki czerwonej pasty curry
łyżka orzechów włoskich
ząbek czosnku
pieprz
trawa cytrynowa
sok z 1/3 limonki
1-2 łyżeczki cukru trzcinowego
łyżeczka wody
nudle glass 50g

Przygotowanie
Cukier mieszamy z wodą, dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Podgrzewamy na patelni aż uzyskamy pożądaną konsystencję, ale uwaga! Nie doprowadzamy oliwy do wrzenia. 
Przygotowujemy makaron według instrukcji na opakowaniu i gotowe ;)
Wykonanie całości zajmuje jakieś 15 minut razem ze zmywaniem ;) 


Coś dla ciekawskich czyli 6 zalet orzechów włoskich
  1. Są źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które korzystnie wpływają na nasz układ krążenia
  2. Są źródłem antyoksydantów
  3. Wspomagają pracę mózgu
  4. Zawarty w nich cynk wzmacnia naszą skórę, włosy i paznokcie
  5. Stanowią źródło potasu, wpływającego na przewodnictwo nerwowe oraz pracę mięśni
  6. Mają sporą zawartość folianów, niezbędnych m.in. do prawidłowego funkcjonowania układu krwiotwórczego oraz nerwowego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz