czwartek, 6 października 2016

Bezglutenowa fit tarta na spodzie z batatów



Tarta....prosta w przygotowaniu i pyszna, jednak tradycyjna wersja ze względu na ciasto francuskie ma baaardzo dużo kalorii. Zastąpiłam typowy spód batatami - wypróbujcie tą wersję :)

Składniki na 4 duże porcje:

  • 4 jajka
  • 1 duży batat
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 8 suszonych pomidorów
  • 1 średnia cukinia
  • 100g tartego żółtego sera
  • Chilli, oregano, sól

Przygotowanie:
Batata kroimy w cieniutkie plasterki. Jajka rozbijamy do miski. Ścieramy na grubych oczkach cukinię. Cebulę kroimy w piórka lub siekamy i podduszamy wraz z czosnkiem na patelni. Suszone pomidory kroimy w kostkę. W formie do tarty ( ja mam silikonową, więc nie trzeba smarować tłuszczem) układamy bataty tak, by pokryły formę i utworzyły brzeg. Posypujemy je połową tartego sera. Pozostałe składniki mieszamy i wylewamy do formy. Pieczemy ok. 45 minut w 180 stopniach.
*średnica mojej formy to 28cm 

4 komentarze:

  1. Uwielbiam tarty. Spód z batatów jest bardzo ciekawy i warty wypróbowania następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak cienkie powinny być te plastry batata?

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak cienkie jak Ci się uda :)moje miały około 2mm

    OdpowiedzUsuń