środa, 11 grudnia 2013

Korzenny omlet dyniowy


Ostatnio w Green way’u jadłam korzenne tofu z dynią i tak mi zasmakowało, że postanowiłam wykorzystać zapasy dyni ;) Idealny na śniadanie ;)
PS. zdjęcie niezbyt zachęcające, uwierzcie na słowo, że warto wypróbować! ;)
Składniki na 1 porcję  
  • 2 jajka
  • 250 startej dyni
  • Łyżeczka miodu
  • Łyżeczka ksylitolu
  • Jogurt naturalny 2% (150g)
  • Cynamon, imbir, kardamon
Przygotowanie
Dynię doprawiamy, dusimy bez tłuszczu. Następnie dodajemy miód, ksylitol i 2 łyżeczki jogurtu.
Białka oddzielamy od żółtek.  Z białek ubijamy pianę mikserem. Żółtka i ubite białko dodajemy do dyni.
Smażymy bez tłuszczu po obu stronach, aż się lekko zrumieni.
Ja zjadłam z jogurtem naturalnym, ale można podawać sam lub z ulubionymi dodatkami ;)


Coś dla ciekawskich czyli dyniowa bomba karotenowa!

Dynia, nie dość, że niskokaloryczna, bo ma tylko 17 kcal/100g to w dodatku jest bardzo wartościowa. Dostarcza wapnia, potasu, cynku. Jest fenomenalnym źródłem β-katorenu !! Dzięki tym składnikom pozytywnie wpływa na naszą skórę, włosy i paznokcie. Jej pestki są dodatkowo źródłem magnezu, cynku (dużo więcej niż w miąższu), witaminy E, folianów oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, które pozytywnie oddziałują na nasz układ krążenia.

1 komentarz: